ARDIAN ISUFI – ËNDËRR METALURGJIKE
redaktuar nga Gaetano Centrone
Drejtor i projektit Elton Koritari
Ekspozita e promovuar nga Fondacioni Pino Pascali
Teatri Kursaal Santa lucia, Bari | 17 shkurt – 31 mars 2024
Përurimi i Premte 16 Shkurt 2024 në orën 18:00
Nga data 16 shkurt 2024 në ambientet e Teatrit Kursaal Santalucia në Bari, ekspozita e parë vetjake në Itali e artistit shqiptar Ardian Isufi e promovuar nga Fondacioni Pino Pascali dhe e kuruar nga Gaetano Centrone.
BARI, 5 shkurt 2024 – Ekspozita e parë vetjake në Itali nga artisti shqiptar me famë ndërkombëtare Ardian Isufi (Tiranë, 1973), kuruar nga Gaetano Centrone , hapet të premten më 16 shkurt në ambientet e Teatrit Kursaal Santa lucia në Bari , në kuadër të Konventa për zhvillimin e linjave të ndërhyrjes për vlerësimin e trashëgimisë kulturore si dhe të vendeve dhe institucioneve kulturore të menaxhuara drejtpërdrejt nga Rajoni i Pulias, ndërmjet Rajonit të Pulias – Departamenti i Turizmit, Ekonomisë së Kulturës dhe Valorizimit të Territorit dhe ” Pino Pascali, Fondacioni Muzeu i Artit Bashkëkohor” . E titulluar “Ëndrra metalurgjike”, është kulmi i punës së realizuar për ekspozitat e fundit “Fraktura” (ndërhyrje specifike në burgun e Spaçit, Shqipëri 2023) dhe “Konspiracioni i Tiranës” (Galeria Kombëtare e Arteve të Kosovës, Prishtinë, 2022).
Projekti i ekspozitës , i drejtuar nga Elton Koritari , synon të rigjurmojë në mënyrë gjithëpërfshirëse kërkimin e artistit, figurën e tij dhe veprën e gjerë, dhe në të njëjtën kohë të nënvizojë pozicionin e urës me Lindjen që Pulia mban historikisht në Mesdhe, në një kohë të përhershme. Rrjeti në rritje i shkëmbimeve me Shqipërinë edhe në fushën e arteve pamore.
Artisti shumëvjeçar, eksponent i skenës së artit bashkëkohor në vendin e dy Shqiponjave, Ardian Isufi ka marrë pjesë në shumë aktivitete ekspozuese kombëtare dhe ndërkombëtare, nga Evropa në Kinë e deri në Shtetet e Bashkuara të Amerikës dhe është profesor në Universitetin e Arteve. i Tiranës, politikan, aktivist, i përfshirë në organizimin dhe kurimin e ekspozitave, përfaqësues i një brezi intelektualësh dhe kritikësh shqiptarë të angazhuar në mënyrë transversale në sferën e veprimit publik. Që në fillimet e tij ai ka qenë protagonist i ekspozitave të mëdha vetjake, duke filluar në vitin 2002 me “Ndjenja njerëzore” në Galerinë Kombëtare të Arteve në Tiranë, dhe “Fragmente”, “Fjalori i Gjelbër & Human Tracks” ndër të tjera, me vështrime mbi raportin e shprehjes artistike dhe trupit shoqëror të individëve në kontradiktat e realitetit të përditshëm, duke trajtuar çështje të shtrirjes globale duke filluar nga historia dhe aktualiteti i vendit të tij.
Nga ky këndvështrim, ekspozita e Barit është më përfaqësuese dhe domethënëse se kurrë, duke riinterpretuar marrëdhëniet kulturore midis Italisë dhe Shqipërisë në dy brigjet e Adriatikut.
Me përfshirjen e drejtpërdrejtë të artistit, është ndërtuar një rrugë që rikthehet në fazat e fundit të karrierës së tij, rreth disa referencave dhe temave kryesore dhe përmes veprave me ndikim të madh, të marra nga një korpus kompleks dhe i artikuluar: instalime video dhe fotografike, dritë ndriçuese. kuti, piktura, nga suva dhe rrëshirë në alumin, te vaji në pëlhurë, vizatime dhe montime, deri te skulptura, përfshirë ato kinetike, të cilat përbëjnë një instalim mjedisor më të madh e të ri.
Vepra që trajtojnë shumë pyetje që – siç shkruan kuratori Gaetano Centrone – e nxisin Isufin në kërkimin e tij, “të mprehtë në supozimet e tij, të fuqishme në zbërthimin e zgjidhjeve të ndryshme formale, por me një nënshkrim stilistik dhe një humor themelor që i bashkon ato, duke ofruar. me besueshmërinë e nevojshme”. Aty ku njohuritë e materialeve shoqërojnë mendimet dhe idetë drejt çështjeve të përsëritura, si problemet e integrimit midis kulturave, feve, lirisë dhe të drejtave të njeriut, si dhe zhvendosja që rezulton nga arkitektura në peizazh, duke vënë në pikëpyetje kategoritë e artit nga perspektiva sociale dhe përgjegjësi ekologjike.
Një instalim i lëvizshëm i projektuar posaçërisht për Kursaal Santalucia do të zërë dhomën Giuseppina dhe dhomën Cielo deri më 31 mars 2024 . Me rastin e inaugurimit, më 16 shkurt në orën 18:00 dhe në ditën e fundit të ekspozitës, në sallën e Teatrit do të shfaqet edhe videoklipi i artistit Anti-Homage (14′, 2015).
Ju do të hyni në dhomat e ekspozitës (Largo Adua, 5, 70121 Bari) me hyrje falas nga e mërkura deri të dielën nga ora 16:00 deri në 20:00.
Ekspozita “Ardian Isufi – Sogno Metallurgico” i kushtohet një katalog dygjuhësh (italisht/anglisht) i publikuar nga Silvana Editoriale .
ARDIAN ISUFI ka lindur në vitin 1973 në Tiranë, ku jeton dhe punon aktualisht. I diplomuar në Akademinë e Arteve të Tiranës në vitin 1995, në Departamentin e Grafikës, ai ishte student i Edi Ramës – artisti Kryeministri i Shqipërisë – me të cilin ndau skenën dhe rrymat artistike përgjatë viteve ’90 dhe 2000, me një numër të madh ekspozita dhe ndërhyrje publike të rëndësishme në botë, në Hungari, Greqi, Francë, Austri, Kinë, SHBA, si dhe njohje në çmime ndërkombëtare, ndër të tjera çmimi Onufri, ekspozita më e lartë shqiptare e arteve pamore, në vitet 1996 dhe 2005. Ndër pjesëmarrjet e tij, në Bienalen e Tiranës (2009) dhe Bienalen e Arkitekturës së Venecias (2018), si artist i ftuar në Pavionin Shqiptar.
Prej vitit 1996 është profesor në Universitetin e Arteve të Tiranës, ish-Dekan i Fakultetit të Arteve të Bukura dhe punon si kurator dhe kritik arti. Një intelektual i gjithanshëm, ai është një nga eksponentët kryesorë të skenës së artit bashkëkohor shqiptar.
Posteri “ARDIAN ISUFI – ËNDËR METALURGJIKE”
Foto Kredite: Metalurgic Disney – 2021 (2015) Kornizë nga video animacioni, me mirësjellje të Galerisë Kombëtare të Kosovës